Thursday, 27 June 2013

Minggu 1- MILO Breakfast Movement

Salam dan Hi!
Ok entry saya kali ni banyak menjurus kepada perkembangan sepanjang menyertai Kempen 'MILO Breakfast Movement'. Terima Kasih pujaanku MILO! Anda boleh rujuk pada entry yang lepas di sini dimana saya telah terpilih sebagai salah seorang pemenang. Terima Kasih MILO!! Love your taste forever and ever!

MILO BREAKFAST MOVEMENT

MILO Breakfast Movement equips you with the energy to make the most of your day. Research has proven that having a nutritious breakfast has a direct effect in how you learn, play, work, function, live. Yet so many of us choose to skip it.

MILO is on a mission to get Malaysians back into the habit of starting the day with breakfast. By complementing it with a MILO, you will only reap the benefits of having the energy to go further in whatever you set out to do.

Feel the difference of having a breakfast with MILO today.

"start workout every morning, my mum was right,
 breakfast is linked to many health benefits,
my goal is to wear my favourite skinny jeans where
 i kept so long in wardrobe because i can't wear it anymore right now."

Inilah entri saya yang telah terpilih yang telah saya jadikan sebagai azimat dan panduan saya selama menyertai program ini.

SEBELUM ITU...

Ingin lihat seluar jeans kegemaran yang saya tidak dapat pakai sekian lama itu? Rasanya adalah dalam 2 tahun terperam di dalam almari, selepas 6 bulan melahirnya anak ke dua, Muhd Danish, langsung jeans levis tu elok saja terperap dari pertengahan tahun 2011 hingga kini. Sedihkan, untuk pengetahuan jeans tersebut baru sahaja dibeli tahun 2011 waktu itu iaitu selepas sahaja habis sahaja pantang 44 hari anak kedua, dengan ukuran pinggang 29 inci,berat masa tu baru 60kg! Sekarang..... sila lihat dibawah huhu ada saya sertakan bukti berapa kilo huhu dan tragisnya selepas 6 bulan jeans kesukaan saya ini dibeli langsung tak boleh pakai lagi! sob.. sobbb


Ok ini pula saiz jeans yang saya pakai sekarang :( Saiz pinggang adalah 31 inci !!!! 



Nak tahu berat saya pula peringkat hari pertama saya menyertai program ini?


72.3 kg uols!! Sob.. sobbb... :(

 Tu dia muka sedih jeans yang tak boleh dipakai, tapi tidak mengapa dengan semangat MILO segalanya boleh!!! Ya, lakukan apa sahaja yang aktiviti yang anda suka tapi jangan sesekali skip breakfast tau. At least minum segelas milo setiap pagi semestinya badan cergas dan otak cerdas! Ingin tahu resepi sihat terbaik untuk sarapan pagi? Mudah! rujuk sahaja di website http://www.milo.com.my mudah, ringkas, sihat dan yang pasti sedap serta menceriakan hari anda dengan gabungan MILO yang kaya dengan actigen E dan proto malt barli.

Demi semangat MILO teruja mencari basikal senam, sebab mengikut kata pakar senam di kedai alat senaman tersebut, disebabkan saya adalah jenis bentuk badan buah pear iatu, besar di bahagian bawah , saya perlu lakukan latihan kecergasan yang memerlukan senaman kardio dibahagian tersebut.
Ini dia teman setia saya sekarang tiga kali seminggu huhu..

Fresh from the oven. Masa ni baru sahaja sampai dirumah!

Minggu 1 (08 Jun-14 Jun 2013)
Semestinya dimulakan sarapan dengan segelas MILO dahulu! Aktiviti kecergasan saya bermula seawal 5.00 pagi. Setiap 3 kali seminggu (Sabtu, Ahad dan,Rabu) selama 30-40 minit  Bersenam dengan basikal di rumah, saat-saat paling mengujakan dan bermakna untuk memulakan hari-hari saya!.



Maaf, kamera tak berapa nak jelas, almaklumlah jurugambar amatur hehe
Semangat tak saya!! Harus!!! Perjuangan mesti diteruskan!!
Gambate!!
Doakan ye :)








4 comments: